Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger
Sådan handler du hos os
Spørgsmål
Priser
Betaling
Levering
Varemodtagelse
Fortrydelsesret
Reklamationsret
Klage
Varebytning
Kvittering
Persondatapolitik
Forbrugerbetingelser
Sikkerhed
Bestilling
Cookies
Statistik

Virksomhedsoplysninger

• Virksomhedens navn: Prolamps.dk - en del af Professional Lamps Scandinavia ApS
• Adresse: Fabersvej 15, 7500 Holstebro
• E-mail adresse: info@prolamps.dk
• Telefonnummer: +45 97 40 53 43
• CVR nr.: 26913039
• Etableringsår: 2003

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på Prolamps.dk skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses/betalingsmåde
4. Godkend vores forretningsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Spørgsmål

Alle spørgsmål mailes til: info@prolamps.dk

Kundeservice

Du kan kontakte os pr. mail, telefon eller via kontaktformularen. Vi bestræber os for at besvare dig hurtigst muligt, og senest inden for 24 timer i hverdagene.

Priser

Alle priser er angivet i Danske Kroner (DKK) inklusiv 25% moms.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling

Varerne betales online med betalingskort og vi modtager Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro. Til offentlige institutioner tilbydes EAN betaling. Ved købmed Viabill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb ,ophører aftalen om betaling hos Visbill. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Oven i købsprisen tillægges fragt, som kan variere alt efter hvilken fragt metode man vælger. Fragtprisen oplyses tydeligt i ”Kurven”, hvor du kan se det, som du har handlet for.
Ekspeditionsgebyr hos Prolamps.dk er 0 kr. Der tages ikke gebyr ved betaling på Prolamps.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Prolamps.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.  

Reservation af betaling
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Ved annullering/fortrydelse af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig, og afhænger af hvilket kort der benyttes.
Betaler du med MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet, dog tager det ofte ca. 10 dage.
Betaler du med VISA tager det mellem 1-3 hverdage før pengene er frigivet.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Bestilling

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med Prolamps.dk indgås aftaler på dansk.

Levering

Vi ekspederer ordrerne i den rækkefølge, de modtages. Ordrer der modtages inden 13.00 sendes samme dag hvis det er lagervarer. Ordrer afsendes typisk indenfor 1-3 hverdage. Levering sker med GLS.  Vi leverer fragtfrit til nærmeste pakkeshop samt til erhvervs adresser i hele Danmark. Ønsker du pakken leveret til din privat adresse er prisen kr. 59,-. Vi kan mod betaling levere pakker flere lande i Europa hvis det ønskes, og også her har vi gode fragtpriser. Du kan se priserne i kurven når du har indtastet modtager adressen.
Ved meget små ordrer forbeholder vi os retten til at sende med brevpost. Ved denne forsendelseform kan leveringstiden være op til 5 hverdage, ifølge Postnord´s leveringsbetingelser. Som oftest vil leveringen dog ske hurtigere.

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

Varemodtagelse

Vores varer er forsikret under forsendelsen. Ved modtagelse bedes du kontrollere varen. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, anbefales det at du anmelder det på stedet til&nbsp.;Prolamps.dk på mail info@prolamps.dk. Dette letter også din bevisbyrde for, at der er tale om en transportskade

Fortrydelsesret

Du har 90 dages fortrydelsesret, når du handler på Prolamps.dk
Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 90 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail info@prolamps.dk eller telefon +45 97 40 53 43. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i disse betingelser.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
RETURNERING Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet fra varens levering.

Standard fortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Fabersvej 15 7500 Holstebro Danmark +45 97 40 53 43 info@prolamps.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
-Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato

(*)Det ikke relevante udelades

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden form for dokumentatio. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Varen sendes til: Fabersvej 15 7500 Holstebro Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på Prolamps.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed.

Hvordan reklamerer jeg?
​​​​​​​
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte Kundeservice pr. mail. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig. 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Husk, at det er dit ansvar at varen sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi anbefaler at du kommer varen i den originale emballage, og derefter yderligere i en kasse så vare samt original emballage ikke tager skade.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@prolamps.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Varebytning

Såfremt at du ønsker at bytte dine varer skal du sende en e-mail til info@prolamps.dk hvor det tydeligt fremgår hvad du ønsker at bytte fra og til. Du skal selv betale for returforsendelsen samt forsendelsesomkostninger af den nye vare, hvis ikke det leveres fragtfrit i overensstemmelse med vores leveringsbetingelser

Kvittering

Kvitteringen for købet sendes til den indtastede e-mail adresse. Kunden er selv ansvarlig for at de indtastede oplysninger er korrekte. 

Skulle der mod forventning opstå tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare.
Derudover forbeholder vi os retten til at opdatere priser og ændre afgifter i det omfang, det er nødvendigt.

Persondatapolitik

Hvilke persondata har vi? Hvad gør vi med dem?
Vi indsamler og behandler almindelige personoplysninger som fx kontaktoplysninger, navn, adresse, telefonnr. og e-mail i forbindelse med tilbud og ordreekspedition.
Persondata bliver primært indsamlet ved oprettelse af kundekonti og ved ordreafgivelser med oplysninger som du selv giver.
Hvis du er tilmeldt vores nyhedsbrev, opbevarer vi din e-mail adresse for at kunne sende dig nyhedsbrevet.
Prolamps.dk anvender cookies. Du kan læse mere under punktet Cookies.

Den dataansvarlige på prolamps.dk er Professional Lamps Scandinavia ApS.

Hvilken lovlig ret har vi til at behandle disse data?
Indsamlingen af personoplysninger er nødvendig for at kunne afgive tilbud og håndtere ordrer, og for at kunne opfylde vores reklamationsforpligtelser og bogføringsforpligtelser.
Ved hjælp af cookies registrerer vi information om, hvordan du bruger vores hjemmeside. Vi bruger informationen til at få overblik over, hvordan vores kunder bruger hjemmesiden, så vi løbende kan forbedre den. Derudover bruger vi informationen til at personliggøre din oplevelse når du besøger vores hjemmeside.

Hvem har adgang til de persondata, vi behandler?
Kun relevant personale har adgang til persondata for at ekspedere ordrer og forespørgsler.
Prolamps.dk benytter eksterne virksomheder til support af den tekniske drift af hjemmesiden, server/klienter og målrettet markedsføring. Nogle personoplysninger videregives til databehandlere. Data opbevares og behandles på Prolamps.dk vegne i henhold til indgåede databehandleraftaler og den gældende lovning om beskyttelse af persondata.

Hvor længe bliver persondataene opbevaret?
Vi opbevarer som hovedregel data i 5 fem år iht. bogføringsloven.

Den registreredes rettigheder
Som registreret hos Prolamps.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig og få en kopi af dine data samt til dataportabilitet, hvis det er relevant. Derudover kan du i henhold til persondatalovgivningen forlange forkerte oplysninger rettet, gøre indsigelse mod behandling eller få dine oplysninger begrænset eller slettet, hvis vi ikke er forpligtet til at behandle dem. For at få udleveret data er legitimation påkrævet.
Hvis du har spørgsmål til Prolamps.dk's behandling af dine data eller af vores hjemmesides brug af cookies eller ønsker flere oplysninger, kan du henvende dig til Prolamps.dk per telefon, e-mail eller post. Kontaktoplysningerne fremgår på vores hjemmeside.
Ved datasikkerhedsbrud vil de berørte parter blive informeret om omfanget og hvilke skridt der er taget for at genoprette sikkerheden.
Er du ikke tilfreds med virksomhedens behandling af persondata, kan der klages til virksomhedens ledelse. Medfører dette ikke en afklaring, kan en evt. klage herefter rettes til Datatilsynet. Aktuelle kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk

Forbrugerbetingelser

Når du handler med os er du naturligvis omfattet af Lov om Forbrugeraftaler og Lov om Forbrugerbeskyttelse. Du kan læse mere på www.forbrug.dk

Sikkerhed

Du kan trygt anvende dit betalingskort os hos. Når du indtaster dine adresse- og kreditkort-oplysninger, sker det på en forbindelse, der er sikret med SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder, at oplysningerne er krypteret, så ingen uvedkommende kan aflæse dem. Så længe du er i færd med at indtaste oplysninger, betale og afgive bestilling, vil du automatisk befinde dig på den sikre forbindelse. Betaling med kreditkort er desuden sikret og godkendt af PBS (Pengeinstitutternes Betalings Service). Du kan derfor trygt anvende dit betalingskort.

Bestilling

På Prolamps.dk kan du bestille dine varer. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Cookies

Cookies anvendes med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.

Statistik

Vi bruger en logstatistik på Prolamps.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Prolamps.dk.

 

 

Sidst opdateret 02.04.2024